به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ جلسه هماهنگی برگزاری کنکور سراسری سال 1400 در شهرستان بافق به ریاست معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری و با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، دانشگاه پیام نور، نیروی انتظامی، شبکه بهداشت و شرکت سنگ آهن مرکزی با هدف تامین نظم و امنیت و آماده سازی فضای مناسب محل برگزاری با رعایت پروتکل های بهداشتی در فرمانداری بافق برگزار شد.

حسن تفکری، معاون سیاسی فرماندار بافق در این نشست گفت: همه دست اندرکاران و دستگاه ها باید از تمامی ظرفیت های اداری برای برگزاری کنکور سراسری مثل ضدعفونی محل برگزاری ، سیستم سرمایش ،نظم و امنیت و… را مد نظر قرار داده تا این آزمون به بهترین شکل در حوزه انتخابیه بافق برگزار شود.

رئیس دانشگاه پیام نور مرکز بافق به عنوان مجری این آزمون در شهرستان بافق، گفت: قریب به 12 سال است که دانشگاه پیام نور بافق به عنوان برگزار کننده و نماینده سازمان سنجش در شهرستان امر برگزاری کنکور سراسری را بر عهده دارد.

دکتر اعظم ابراهیمی افزود: در آزمون کنکور امسال در حوزه امتحانی شهرستان بافق 507 داوطلب در گروه های آموزشی علوم انسانی، ریاضی و فنی، علوم تجربی و زبان های خارجی و هنر در چهار نوبت 9 الی 12 تیرماه شرکت می کنند.

وی به تفکیک داوطلبان در کنکور امسال اشاره کرد و گفت: در گروه هنر 113 داوطلب که 82 نفر زن و 31 نفر مرد هستند، در گروه علوم ریاضی و فنی 137 داوطلب که 41 نفر زن و 96 نفر مرد ، در گروه علوم انسانی 176 داوطلب که 130 نفر زن و 46 نفر مرد هستند، در گروه علوم تجربی 194 داوطلب که 134 نفر زن و 60 نفر مرد می باشند و در نهایت در گروه زبان های خارجی 95 داوطلب به رقابت می پردازند که 76 نفر زن و 19 نفر مرد هستند.

گفتنی است در پایان این نشست، سالن ورزشی امام علی (ع) آهنشهر به عنوان محل برگزاری کنکور سراسری 1400 تعیین شد و مقرر تمام اقدامات لازم از جمله تامین نظم و امنیت، رعایت مسائل و شیئه نامه های بهداشتی و .... از سوی مجریان انجام شود.