معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری

نشست هماهنگی و برنامه ریزی گرامیداشت هفته دفاع مقدس در بافق

جلسه برنامه ریزی و هماهنگی گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون سیاسی فرماندار و اعضای ستاد در محل فرمانداری بافق برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ نشست ستاد گرامیداشت هفته دفاع مقدس با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی فرمانداری، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج، رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران و جمعی از مسئولان شهرستان بافق برگزار شد.

معاون سیاسی و امنیتی فرمانداری بافق در این نشست ضمن تسلیت فرارسیدن اربعین حسینی و گرامیداشت یاد و خاطره شهای هشت سال دفاع مقدس، خطاب به مدیران دستگاه های اجرایی در خصوص اهمیت حضور در برنامه های این هفته، گفت: مدیران و مسئولان حضور در مراسم های هفته دفاع مقدس را یک تکلیف بدانند و حضور حداکثری داشته باشند.

وی اظهار داشت: برگزاری وزین مراسم گرامیداشت هفته دفاع مقدس کمترین دینی است که ما می توانیم در قبال ایثارگران و آزادگان و شهدای دفاع مقدس و خانواده های آنان انجام دهیم.

سید محمد باقی زاده افزود: امروز شهدا نیاز به من و شمای مسئول ندارند ما مسئولان هستیم که به شهدا نیازمندیم، آبرو و امنیت فعلی نظام و مملکت را مدیون شهدا هستیم.

وی امنیت و آرامش حاکم بر میهن اسلامی را نشان از اقتدار کشور دانست و گفت: هفته دفاع مقدس امسال با شعار "ما مقتدریم" شروع می شود و استفاده از این شعار در برنامه ها و مراسم ها ویژه مدنظر گرفته شود.

در ادامه این نشست فرمانده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان بافق، با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری و تاکید ایشان به جهاد تبیین، گفت: هفته دفاع مقدس بهترین فرصت برای رونق بخشیدن به دستور ولایت فقیه در باب جهاد تبیین می باشد.

سرهنگ محسن نصیری، یادآور شد: مسئولان محور کارها را بیانیه گام دوم و برنامه ها را بر اساس روز شمار مشخص شده در این هفته برنامه ریزی نمایند.

نصیری با اعلام اسامی روزهای هفته دفاع مقدس افزود: از پنجشنبه ۳۱ شهریور تا پنجشنبه هفتم مهرماه اسامی روزهای هفته دفاع مقدس به شرح زیر نامگذاری شده است: «پیشکسوتان دفاع مقدس و مقاومت»، «معنویت، زنان، خانواده و سلامت»، «ولایتمداری، جوانان ، علم و دانش‌پژوهی»، «شهیدان،  جانبازان، آزادگان ، صلابت و فخرآفرینی»، «دفاع همه جانبه، پشتیبانی مردمی و اصناف، سربازان»، «وحدت ملی، بصیرت،دشمن‌شناسی و استکبارستیزی»، «نیروهای مسلح، بسیجیان، جهادگران ، روحانیت، عشایر، روستاییان و پیشمرگان کرد مسلمان» و «فرماندهان، عزتمداران،حماسه‌آفرینان».

یادآور می‌شود، مراسم عطرافشانی و گلباران قبور شهدای شهرستان، برگزاری يادواره شهدای اصناف، اجرای طرح آبروی محله، دیدار از ایثارگران و رزمندگان، رژه نیروهای مسلح، نواختن زنگ ایثار و مقاومت، فضاسازی محيطی و تبلیغات عمومی، خدمات پزشکی در روستاها، حضور راویان دفاع مقدس در مدارس، رزمایش کمک مومنانه، طرح هفت شب هفت مسجد، جشنواره ورزشی بخشی از ویژه‌برنامه‌های گرامیداشت هفته مقدس در شهرستان بافق است.