به مناسبت روز كتاب و كتابخواني

به گزارش روابط عمومي فرمانداري بافق، همزمان با بيست و چهارمين دوره كتاب و كتابخواني همايش صراط دانايي با حضور سرپرست فرمانداري، مديركل نهاد كتابخانه هاي عمومي يزد، دكترعبدالرضا كردي ، مسئولان ادارات و مديران آموزشگاههاي شهرستان بافق برگزار شد.

سرپرست فرمانداري بافق ضمن تبريك هفته كتاب و كتابخواني و تقدير از دوست فاطمي ها به خاطر انتخاب بافق به عنوان برگزاري برنامه هاي روز كتاب ، از كتاب به عنوان بهترين دوست هر انسان ياد كرد و گفت: خواندن كتاب باعث كاهش ناداني و جلوگيري از مشكلات روزمره خواهد شد.

محمد زاده رحماني افزود: در كشورهاي پيشرفته كه به توسعه پايدار رسيده اند به اين دليل بوده كه به موضوع كتاب و كتابخواني اهميت داده و نتيجه گرفته اند.

وي با اشاره به اينكه وقت بزرگترين سرمايه زندگي هر انساني است، گفت: امروزه بازي هاي رايانه اي و وب گردي هاي بي فايده در كشور ما باعث شده وقت نيروي انساني كه آينده سازان اين كشور محسوب مي شوند تلف شود.

در ادامه اين همايش دكترعبدالرضا كردي با اشاره به تاريخ اديان و فلسفه دانش شهرستان بافق گفت: شهرستان بافق يكي از اسطوره هاي اهل قلم بنام وحشي بافقي را پرورش داده است.

عضو بنیاد آموزش خلاق آمریکا از خداوند به عنوان يك قصه گوي ماهر هستي ياد كرد و گفت:خداوند تمام قصه آفرينش را با خلقت انسان بيان كرد.

دكتر كردي ترويج فرهنگ كتابخواني در جامعه را مهم خواند و يادآور شد: انديشيدن به محتواي كتاب و تفكر به مطالب كتاب باعث مي شود مشكلات زندگي برطرف شود چراكه برخي از مسائل به علت ندانستن مهارت ها و فنون زندگي است و در اين موضوع والدين نقش مهمي در ترويج فرهنگ كتاب در خانواده و جامعه دارند.

رئیس مرکز جهانی آموزش و پرورش خلاق در مالزی، كتاب را حاصل تفكر و انديشه يك زندگي و نتيجه اثر هنري بيان كرد و افزود : خواندن يك رفتار بزرگ اجتماعي است، راه دانايي جزء خواندن كتاب نيست و نبوده است.

دكتر كردي با اشاره به چهار رابطه موجود در فرهنگ گفت : از روابط بين من و تن، من با من، من با نفس و من با روح چنين مي توان نتيجه گرفت كه غذاي من ،نفس و روح كتاب است.

معاون پژوهشی انجمن مطالعات خانواده در ایران در پايان گفت: هيچ كاشتني به اندازه خواندن و نوشتن نيست، پس خوب بكاريم، خوب درو كنيم و خوب بنويسيم.