چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی بافق برگزار شد

چهارمین جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بافق با حضور مدیر کل کتابخانه های عمومی استان یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کتابخانه‌های عمومی شهرستان بافق، چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی شرستان بافق به ریاست سیدمحمد باقی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق  و با حضور محسن رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد و اعضای انجمن در سالن جلسات فرمانداری بافق برگزار شد.

سیدمحمد باقی‌زاده، معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی فرماندار بافق در چهارمین جلسه انجمن کتابخانه‌های بافق گفت: مسئولان شهرستان در موضوع فرهنگ کم‌ نگذاشته‌اند و اگر امروز می‌بینیم اتفاقات مثبتی در حوزه فرهنگ و کتابخانه‌های عمومی افتاده، به همین دلیل بوده است.

باقی‌زاده عنوان کرد: در شهرستانی با 60 هزار نفر جمعیت، انتظار یک کتابخانه مرکزی در خور مردم فرهنگ‌دوست بافق وجود دارد و امیدواریم این اتفاق مبارک بیفتد. در بافق نخبگان خوب و ارزشمندی داریم که مکان‌های مناسب و کافی برای برآورده شدن خواست‌های ‌آنها موجود  نیست.

در ابتدای جلسه الهام آقایی، رئیس اداره کتابخانه‌های عمومی بافق گزارشی از روند اجرای مصوبات پیشین انجمن ارائه کرد و به تشریح اقدامات صورت گرفته در کتابخانه‌های عمومی در هفته کتاب پرداخت.

در ادامه رفیعی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان یزد ضمن گرامیداشت هفته کتاب، بیان کرد: آنچه تاکنون در بافق اتفاق افتاده، بیانگر همت رئیس اداره کتابخانه‌های این شهرستان و کتابداران بافقی و همچنین همراهی مسئولان ارشد شهرستان بوده است.

وی خاطرنشان کرد: کتابخانه‌های بافق جزو بهترین کتابخانه‌های استان است و امسال نیز کتابخانه محمد مفیدی برتر استان شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی ادامه داد: امیدواریم با اصلاح قانون جدید نهاد کتابخانه‌های عمومی در مجلس شورای اسلامی، مشکل اختصاص زمین به نهاد کتابخانه‌ها حل شود.

سیدعلی نورززاده، شهردار بافق در این نشست بیان داشت: چند سالی است پیگیر ساخت خانه‌‌های فرهنگ در محلات هستیم. در محله مهدیه، ساختمانی قدیمی در حال بازسازی است و تا یک‌ماه آینده این ساختمان تکمیل می‌شود و به عنوان خانه فرهنگ شماره 2 بافق بهره‌برداری می‌شود که البته بخشی از آن را به عنوان کتابخانه‌ می‌توان استفاده کرد.

در پایان جلسه کتاب "قله و دره ها" نوشته "اسپنسر جانسون" توسط زهرا عطاریان کتابدار کتابخانه محمد مفیدی بافق معرفی گردید.