دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌‌استان یزد:

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ شورای مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق به ریاست "سید مهدی طلائی مقدم" فرماندار بافق و با حضور "سیدمصطفی کرباسی" دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌‌استان یزد و اعضای شورای شهرستان بافق برگزار شد.

فرماندار بافق در این نشست یکی از اهداف شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر را برای به نتیجه رساندن ریشه کنی قاچاق و توزیع مواد مخدر عنوان کرد و یادآور شد: برای رسیدن به این هدف نیازمند عزم جدی مسئولان و مردم در زمینه مقابله با این پدیده هستیم.

سید مهدی طلائی مقدم در ادامه بر ضرورت احداث پاسگاه ایست و بازرسی در محور بافق- نوق، بازدید از بافت های فرسوده شهر، مراقبت از معضلات اجتماعی و فرهنگی برخی از خانواده های غیربومی و برگزاری دوره های آموزشی مداوم برای خانواده ها را خواستار شد و بر اجرای آن تاکید کرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌‌استان یزد در این نشست با اشاره به اینکه در تمام زمینه ها توسعه علم را شاهد هستیم،گفت: متاسفانه آسیب های اجتماعی یکی از بزرگتریم معضلات دنیا می باشد.

سیدمصطفی کرباسی، اعتیاد را مهم ترین چالش اجتماعی و چهارمین تهدید دنیا عنوان کرد و گفت: بیش از 5.3 درصد از جمعیت جهان یک مرتبه از مواد مخدر استفاده کرده اند.

وی با بیان این که در کشور یک میلیون مصرف کننده تفریحی مواد مخدر داریم، تصریح کرد: مبارزه با مصرف مواد مخدر سالانه ۱۷۶ هزار میلیارد تومان هزینه به کشور تحمیل می‌کند.

کرباسی به پیامدهای اجتماعی استفاده از مواد مخدر در سطح جامعه اشاره کرد و گفت: وقوع انواع جرم، قتل،طلاق، کودک آزادی و همسر آزاری از جمله این موارد می باشد که به صورت پژوهشی به ثبت رسیده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر ‌‌استان یزد مصرف ترکیبی انواع مواد مخدر را از جمله مهمترین دغدغه‌های موجود در بحث  مبارزه با مواد مخدر دانست و افزود: این عامل چالش مهمترین عامل افزایش مرگ و میر بین مصرف کنندگان مواد مخدر در کشور است.

وی در خصوص کشفیات انواع مواد مخدر در استان یزد، خاطرنشان کرد: در سال ۹۹ بیش از ۵۶ هزار و ۷۸۹ کیلوگرم انواع مواد مخدر در استان یزد کشف شده که نسبت به سال گذشته ۲۵ درصد رشد داشته است.

کرباسی افزود: میزان کشفیات کشور در سال 98 بیش از 950 تن بوده که در سال 99 این رقم به 1170 تن افزایش یافته که رشد 24 درصدی در کشفیات کشور می باشد.

در پایان این نشست فرماندار بافق با اهدا لوح و هدیه از رئیس پلیس و پرسنل مبارزه با مواد مخدر شهرستان بافق به خاطر همت و تلاش شبانه روزی در امر مبارزه با مواد مخدر تقدیر و تشکر کرد.