فرماندار بافق در نشست خبری استان:

کمپ های گردشگری کویری بافق در راه احیا و راه اندازی است

همزمان با فرارسیدن هفته دولت، نشست خبری فرمانداران شهرستان های بافق ، بهاباد و تفت با حضور خبرنگاران استان در استانداری یزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با فرارسیدن هفته دولت، نشست خبری فرمانداران شهرستان های بافق ، بهاباد و تفت با حضور مدیرکل روابط عمومی استانداری و خبرنگاران استان در استانداری یزد برگزار شد.

محمدعلی صمیمی فرماندار بافق ضمن تشکر از برگزاری این نشست خبری در خصوص قدمت شهرستان بافق گفت: شهرستان  بافق در سال۴۸ همزمان با استان شدن یزد شکل گرفت و جزو قدیمی ترین شهرستان های یزد است همپنین در حال حاضر۸۶۰۰ کیلومتر مساحت دارد که دومین شهرستان پر مساحت کشور است از نظر مساحت محسوب می شود.

بافق دارای جمعیت ۶۰ هزار نفر است و با توجه به اینکه بالغ بر ۲۶ معدن در بافق است مردم، بافق را با معادن و خط راه آهن‌ می شناسند و جزو ۱۰ شهرستان معدن خیز کشور هستیم که ۵۰۰ میلیون تن ذخایر این معادن برآورد شده است که شامل معادن سنگ آهن‌، فسفات آفسردی‌‌، سنگ های تزیینی، سرب و روی و اورانیوم است.

در بحث سنگ آهن راهبرد تکمیل زنجیره فولاد تعریف شده است تا ارزش افزوده بیشتری برای شهرستان بافق به همراه داشته باشد و در حال حاضر فرايند گندله را داریم و ۲ واحد آهن‌ اسفنجی امسال و سال آینده افتتاح خواهد شد و یک واحد اسفنجی با کمک شرکت سنگ آهن بافق با۶ هزار میلیارد تومان کلنگ زنی شد.

صمیمی بیان کرد: در مجموعه راه آهن که مزیت شهرستان محسوب می شود و باتوجه به اینکه ۱۰ درصد از حمل و نقل ریلی کشور را بافق انجام می دهد و جایگاه ویژه این شهرستان در حمل و نقل ریلی کشور به ویژه در حوزه بار مشهود است‌ و بر این اساس شهرک تخصصی ویژه ریل و راه آهن در حال ایجاد است.

وی تصریح کرد: با توجه به هدفگذاری استاندار در حوزه دانش بنیان، شکل گیری پهنه تخصصی ریلی بافق یکی از مصادیق آن است.

فرماندار بافق وجود امامزاده عبدالله بافق را از شاخصه های متمادی گردشگری مذهبی بافق دانست و افزود: بافق جزو شهرستان های نمونه گردشگری کویر با داشتن ۲ کویر است و با داشتن ۵ روستای هدف گردشگری مانند باجگان و شادکام و...جزو شهرستان های شاخص در این حوزه نیز محسوب می شود.

وی با بیان اینکه بزرگترین بوم گردی استان در بافق است، اظهار داشت: با حضور مسئولا شهر بافق به عنوان شهر ملی حصیربافی انتخاب شد و با توجه به زیرساخت‌های خوبی که فراهم شد و ایجاد کارگاه های حصیر بافی، بانوان بافق مشغول به فعالیت حصیربافی شدند علاوه بر آن بافق، شهر ملی دستبافت های نخ نامگذاری شد و سعی می کنیم در این عرصه برند جهانی باشیم.

وی به بررسی  محور گردشگری بافق، اصفهان، شیراز اشاره کرد و گفت: این طرح در حال بررسی است.

صمیمی به اختصاص اعتبار در سفر رییس جمهور برای راه اندازی کمپ های گردشگری بافق اشاره کرد و گفت: کمپ های گردشگری کویری بافق در راه احیا و مرمت و راه اندازی است.

وی به سطح ۲۰۰۰ هکتاری نخلستان های بافق اشاره کرد و افزود: ۷۵۰۰ تن تولید خرما و عمدتا رطب است و در بحث پرورش ماهی تیلاپیا به عرصه تولید رسیدیم با ۱۹ مزرعه تولید تیلاپیا و برخی فراوی آن در شهرستان بافق انجام می شود و شهرک پرورش تیلاپیا در حال راه اندازی آیت.

فرماندار بافق گفت: در تولید بچه ماهی تیلاپیا یطب کشور هستیم همچنین به ظرفیت پرورش شتر توجه شده و ۱۰۰۰ هکتار مرتع برای اینکه بافق هاب پرورش طتر ود در حال اجرا است است توسط ستاد اجرایی فرمان امام.

وی افزود: زیر ساخت برق شهر ستان در دولت ۱۳ مورد توجه قرار گرفت و پست ۱۳۲ کیلوولت در حال اجرا است به حدی که مشکل خاصی برای استقرار صنایع نداریم.

صمصمی با اعلام اینکه شهرستان ها موظف شدند برنامه های خود را همسو با برنامه یزد نوین طراحی کنند، گفت: در این خصوص ۸۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی، واحد دانش بنیان فولاد آلیاژی در بافق در حال اجرا است و سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی بیان کرد: در حوزه آب به دلیل اینکه عمده ترین حجم آب شهرستان بافق از خط انتقالی است ظرفیت ذخیره سازی آب به بهره‌برداری رسید همچنین ۷ کیلومتر خطوط آب، فاز یک تصفیه خانه شهر بافق با سرمایه گذاری۴۳۰ میلیارد تومان شرکت سنگ آهن به بهره برداری رسید.

وی در ادامه به پروژه های هفته دولت شهرستان بافق اشاره کرد و افزود: ۴۴ پروژه با سرمایه گذاری ۸۸ میلیارد تومان در هفته دولت که شامل افتتاح ساختمان راهداری مرکزی بافق، بهره‌برداری‌ سالن چند منظوره جمعیت هلال احمر که بزرگترین سالن سرپوشیده شهرستان است و مجتمع فرهنگی و هنری شهرستان بافق و پروژه های گازرسانی و بهداشت و درمان و ...بهره برداری می شود.

وی تصریح کرد: پروژه بیمارستان ۹۶ تخت خوابی تا پایان سال بهره‌برداری می شود و جاده سیروس آباد نیز کمتر از یکسال به بهره برداری می رسد.

وی درباره پروژه دوبانده کردن جاده بافق -بهاباد گفت: مشاور طرح از نظر اقتصادی پیشنهاداتی داده است ولی تاکید ما مسیری است که رفت و آمد مردم را آسان تر می کند.

صمیمی درباره شاخص ترین اقدام دولت ۱۳ از لحاظ عمرانی، بهره‌برداری بیمارستان ۹۶ تخت خوابی و بهره‌برداری‌ جاده سیروس آباد را بیان کرد که باید انجام بشود.

وی در ادامه به طرح بافق شهر طراز انتظار اشاره کرد و افزود: با کمک امام جمعه بافق این طرح نوشته شد که از نظر فرهنگی و اجتماعی طرح مهمی است.

صمیمی گفت: جریان رسانه ای بافق قوی است و می تواند با رسانه های استان همکاری داشته باشند.