گرامیداشت روز جهانی معلولین در آموزشگاه استثنایی امید بافق

به گزارش روابط عمومی فرمانداری بافق؛ همزمان با روز جهانی معلولین مراسم گرامیداشت روز معلولین با حضور فرماندار بافق، مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزد، مدیر و معاونین اداره آموزش و پرورش و جمعی از مسئولان شهرستان در آموزشگاه استثنایی امید بافق برگزار شد.

پایدار مدیر اداره آموزش و پرورش استثنایی استان یزدضمن برشمردن نقاط قوت دانش آموزان استثنایی در کسب موفقیت ها ی کشوری و المپیک تصریح کرد : کودکان با نیاژهای ویژه دارای استعدادهای ویژه ای هستند که باید با شناسایی آن به پرورش این استعداد ها کمک کرد.

وی مدارس استثنایی استان یزد را سرآمد مدارس استثنایی کشور دانست و افزود : تحصیل و آموزش دانش آموزان دارای معلولیت ذهنی و یا جسمی با همکاری های خوب سازمان بهزیستی ، آموزش و پرورش وسایر ادارات در استان یزد از مسایل و مشکلات بسایر کمی نسبت به سایر استان ها برخوردار است .

پایدار ساخت مدرسه ای همسو با ساختار و شرایط دانش آموزان استثنایی را از نیازهای ویژه بافق عنوان و خاطر نشان کرد : با فراهم کردن شرایط شکوفاشدن استعدادها می توان از آسیب هایی که کودکان با نیازهای ویژه را تهدید می کند جلوگیری نمود.

در ادامه مدیر آموزشگاه ضمن اشاره به فعالیت تحصیلی بیش از 36 دانش آموز کم توان ذهنی، معلول جسمی و حرکتی در این آموزشگاه، به بیان برنامه های آموزشی و کمک آموزشی و همچنین مشکلات آموزشگاه استثنایی امید پرداخت.

اجرای برنامه های فرهنگی، دکلمه خوانی و اجرای سرود گروه توسط دانش آموزان آموزشگاه و اهدا جوایز به دانش آموزان معلول و کادر آموزشی بخشی از برنامه های این مراسم بود