معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در نشست ملی کارگروه تبصره 18 اعلام کرد:

مشکلات استانی در اجرای تبصره 18 و راهکار های رفع این مشکلات

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار یزد در نشست مجازی ستاد ملی کارگروه تبصره 18  که در جریان برگزاری کارگروه استانی برگزار شد با اشاره به گزارش نمایندگان وزارتخانه های عضو این کارگروه ، مشکلات استانی اجرای این تبصره را اعلام و راهکارهای مدنظر را ارائه کرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، سید مسعود عظیمی معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری یزد در نشست ملی کارگروه تبصره 18 که به صورت مجازی برگزار شد مشکلات این حوزه را در استان ها یادآور شد.

وی با اشاره به مشکلاتی از قبیل کم بودن سهم استان از منابع تبصره 18، عدم تعیین تکلیف چگونگی ثبت نام توسط دستگاه های اجرایی، مشخص نبودن نحوه فعالیت بانک ها، عدم مشخص بودن سقف و کف تسهیلات وکم بودن میزان کل تسهیلات با توجه به میزان تقاضای موجود، خواستار رفع این مشکلات شد.
وی همچنین راهکار هایی برای حل این مشکلات نیز ارائه کرد.

در این نشست نمایندگان وزارتخانه های عضو کارگروه تبصره 18 قانون بودجه 1400 گزارشی از روند اجرای این بخش از قانون را ارائه کردند.

تبصره 18 قانون بودجه سال 1400 به پرداخت تسهیلات بانکی به بخش های کارآفرینی با هدف ایجاد اشتغال و تولید اختصاص دارد و ادارات صنعت و معدن، جهاد کشاورزی، نفت، میراث فرهنگی و گردشگری، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ارتباطات و فناوری اطلاعات و همچنین نهادهای حمایتی کمیته امداد و بهزیستی در استان ها عضو کارگروه های استانی هستند که باید تابع تفاهم نامه های ستادهای ملی خود برای اجرای آن تلاش کنند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات