گسترش روابط بین الملل در دستور کار استاندار یزد/ فاطمی با سرپرست سفارت تهران در ورشو دیدار کرد

استاندار یزد با اشاره به عزم جدی استان بر تقویت ارتباطات و توسعه روابط با کشورهای خارجی، گفت: استان یزد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای به ویژه در حوزه های صنعتی، معدنی، گردشگری، کشاورزی است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با حسین غریبی؛ سرپرست سفارت ایران در لهستان، توسعه صادرات بین کشورها و انجام سرمایه گذاری های خارجی را فصل مشترک سخنان مطرح شده در جلسات با سفرای کشورهای خارجی خواند و گفت: یکی از حلقه های مفقوده جهت تحقق برنامه ریزی ها و هدفگذاری های این حوزه، شکل گیری دیپلماسی اقتصادی_تجاری جهت انجام اقدامات تحولی در حوزه مسائل اقتصادی است که باید توجه ویژه ای به این مهم شود.
وی با بیان اینکه سفارتخانه های ما بیش از اینکه سیاسی باشند باید فرهنگی و اقتصادی باشند، از سرپرست سفارت ایران در لهستان به جهت سفر به استان یزد تشکر و قدردانی کرد.
دکتر فاطمی یزد را یکی از استان های سفیر پرور کشور دانست و خاطرنشان کرد: تاکنون از ظرفیت و فرصت های موجود، به خوبی بهره گرفته نشده است.
دکتر فاطمی با اشاره به عزم جدی استان بر تقویت ارتباطات و توسعه روابط با کشورهای خارجی، اظهارداشت: استان یزد دارای ظرفیت ها و پتانسیل های ویژه ای به ویژه در حوزه های صنعتی، معدنی، گردشگری، کشاورزی است.
وی با بیان اینکه گردشگری یکی از ظرفیت های بی بدیل استان یزد محسوب می شود، گفت: استان یزد یکی از اضلاع مثلث گردشگری ایران بوده و شهر یزد به عنوان بزرگترین شهر خشتی جهان و دومین شهر تاریخی دنیا به عنوان میراث جهانی در سازمان یونسکو به ثبت رسیده است لذا زیرساخت های لازم برای میزبانی از گردشگران خارجی را دارد.
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه متاسفانه برقراری مراودات علمی و دانشگاهی بین کشورها کمتر مورد توجه قرار می گیرد، افزود: این موضوع، فصل دیگری از ارتباطات است که می توان روی آن ها سرمایه گذاری کرد.
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش به رشد اقتصادی 8 درصدی هدفگذاری شده برای استان یزد؛ در سال 1401 اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه این هدفگذاری با رشد سرمایه گذاری، رونق تولید و صادرات و بهبود فضای کسب و کار محقق می شود، توسعه ارتباطات تجاری فی مابین کشورها نیز می تواند نقش مهمی در این امر داشته باشد.
وی در ادامه پیشنهاد انعقاد تفاهم نامه ای فی مابین وزارت کشور و وزارت امور خارجه جهت احصاء ظرفیت های استان ها به منظور بهره گیری در سطح بین المللی را داد.
دکتر فاطمی در پایان از آمادگی استان یزد جهت دعوت سفرا به استان و ارائه توانمندی ها، فرصت ها و مزیت های استان خبرداد و خاطرنشان کرد: به نظر می رسد باید از تمرکز گرایی صرف روابط خارجی در سطوح کلان اندکی فاصله گرفت چراکه به لحاظ اقتصادی، اتفاقات بسیار زیادی می تواند در سطوح میانی و خرد رقم خورد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات