استاندار یزد در نشست مشترک با جمعی از صنعتگران، معدنکاران و تولیدکنندگان استان مطرح کرد؛

«تامین آب پایدار» فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان یزد/ آبرسانی به 386 روستای استان با تانکر/ عزم و اراده جدی دولت سیزدهم برای حل نیازها و دغدغه های آبی استان یزد/ آغاز عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان در جریان سفر رئیس جمهور به استان/ تامین مالی پروژه انتقال آب از دریا به استان تا سقف 150 هزار میلیارد تومان؛ از محل حقوق دولتی معادن

استاندار یزد "تامین آب پایدار" را یکی از دغدغه های دیرینه مردم استان دانست و گفت: رئیس جمهور در بدو ورود به استان با حضور در محل اجرای پروژه، دستور آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان را صادر و سپس خبر آغاز اجرای پروژه را در دیدار مردمی اعلام خواهند کرد.  

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با جمعی از صنعتگران، معدنکاران و تولیدکنندگان استان، به نامه حضرت علی (ع) به مالک اشتر نخعی اشاره کرد و گفت: تاکید و توصیه ایشان در خصوص اصحاب صنعت، کارآفرینی و بازرگانان در این نامه، مؤید جایگاه و اهمیت این بخش است.  
وی در ادامه از خدمات اجتماعی، فرهنگی، پزشکی و آموزشی اصحاب صنعت، معدن، تولید و کارآفرینی استان، در کنار انجام خدمات اقتصادی قدردانی کرد.
استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش "تامین آب" را یکی از دغدغه های دیرینه مردم استان دانست و افزود: اجرای خط اول انتقال آب تصمیم و اقدام بزرگی برای یزد بود زیرا در صورت عدم اجرای آن، امروز با چالش های بسیار زیادی روبرو بودیم.  
دکتر فاطمی به سیمای منابع و مصارف آب در استان اشاره کرد و گفت: میزان آب شرب مورد نیاز در استان ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ۶۵ میلیون مترمکعب آن از خط اول انتقال آب و ۷۵ میلیون مترمکعب آن از طریق چاه ها و قنوات استان تامین می شود.  
استاندار یزد ادامه داد: در زمان های اوج مصرف، در شهر یزد ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه کسری آب شرب و به تبع آن افت فشار آب در برخی محلات را داریم.
دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: نیاز به جیره بندی آب در صورت قطعی خط اول انتقالی به مدت ۸ ساعت، مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب از منبع پایداری همچون دریا است.
بالاترین مقام اجرایی استان یادآور شد: در ابتدای انقلاب، جمعیت روستایی ما  ۷۰ درصد و جمعیت شهری ما ۳۰ درصد بوده که این آمار در حال حاضر به ترتیب به اعداد ۱۵ درصد و ۸۵ درصد رسیده است که یکی از عوامل مهم موثر بر آن، کمبود و قطعی آب در دسترس مردم در روستاها می باشد.
دکترفاطمی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی، به ۳۸۶ روستا با تانکر آبرسانی می شود.
وی با بیان اینکه تخصص دانشگاهی بنده آب و هواشناسی گرایش مخاطرات آب و هواشناسی است، اظهارداشت: براساس مطالعات هواشناسان و سناریوهای ۵۰ و ۱۰۰ ساله، کماکان روند افزایش دما و کاهش بارش در استان تدوام داشته و وضعیت موجود به مرور تشدید می شود.  
استاندار یزد با اشاره به ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی برای تامین و توسعه زیرساخت های استان به ویژه در حوزه آب و برق، تصریح کرد: در صورت عدم تصمیم گیری و انجام اقدامات واقعی، شفاف و عالمانه در این حوزه ها، در آینده متضرر می شویم.  
دکتر فاطمی با بیان اینکه تصمیمات امروز ما باید ناظر بر حل نیازها و فراهم سازی برخی بسترها در ۵۰ تا ۱۰۰ ساله آینده باشد، خاطرنشان کرد: آینده و تاریخ عملکرد تک تک ما را قضاوت می کند.
وی در بخش دیگری از سخنانش به عزم و اراده جدی دولت سیزدهم برای حل نیازهای آبی استان اشاره کرد و افزود: دولت برای اجرای پروژه انتقال آب از دریا به استان؛ اعتباری تا سقف ۱۵۰ هزار میلیارد تومان از محل حقوق دولتی معادن در نظر گرفته است.  
استاندار یزد در ادامه دلیل تعویق زمان انجام دور دوم سفر رئیس جمهور به استان را، تاکید آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی بر تعیین محل تامین مالی پروژه مذکور و سپس شروع عملیات اجرایی پروژه عنوان کرد.  
وی به سفر دو روزه آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به استان اشاره کرد و افزود: رئیس جمهور در بدو ورود به استان با حضور در محل اجرای پروژه، دستور آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان را صادر و سپس خبر آغاز اجرای پروژه را در دیدار مردمی اعلام خواهند کرد.  
دکتر فاطمی در پایان بر فراهم سازی زمینه حضور کارگران مجموعه های صنعتی، معدنی و تولیدی استان در اجتماع مردمی روز ۲۲ دی ماه در محل میدان امیرچقماق تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات