استاندار یزد در نشست طلایه‌داران پیشرفت استان یزد خبر داد:

امضای ۶۷ تفاهم نامه سرمایه گذاری به ارزشی بالغ بر197 هزار میلیارد میلیارد تومان در جریان سفر رییس جمهور به استان/ انجام سرمایه گذاری در تمامی ۱۱ شهرستان استان

نشست طلایه داران پیشرفت ایران؛ ویژه فرصت های سرمایه گذاری و توسعه  اقتصادی استان یزد  به ریاست رئیس جمهور و با حضور معاون اجرائی رئیس جمهور، استاندار یزد و جمعی از فعالین اقتصادی استان برگزار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد،استاندار یزد در ابتدای این نشست، با اشاره به اعلام آمادگی انجام شده  برای امضای تفاهم نامه ۶۷ طرح با مبلغ سرمایه گذاری ۱۹۷ هزار و ۴۶۲ میلیارد تومان گفت: تفاهم نامه‌هایی با بخش صنعت و معدن برای اجرای ۲۷ طرح به مبلغ ۱۲۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان و بخش گردشگری برای ۱۱ طرح به ارزش ۵۵۵ میلیارد تومان به امضا می رسد.
 
دکتر فاطمی افزود: همچنین در بخش کشاورزی ۹ طرح به مبلغ هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان، در بخش دانش بنیان سه طرح به ارزش هزار و ۴۰۰ میلیارد تومان، در بخش زیرساخت ۹ طرح به ارزش پنج هزار و ۵۳۷ میلیارد تومان و در بخش نفت و انرژی هم طرح هایی به مبلغ ۵۹ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان به امضا می‌رسد.
 
وی در ادامه اشاره از گذرا به برخی از این تفاهم نامه‌ها کرد و اظهارداشت: در حوزه دانش بنیان تفاهم نامه‌ای به ارزش ۱۰۰ میلیارد تومان با صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) امضا می‌شود.
 
استاندار یزد با بیان اینکه تفاهم نامه ای در حوزه کشاورزی به ارزش هزار و ۳۷۰ میلیارد تومان منعقد می شود، افزود: تفاهم نامه ای در حوزه معدن با همکاری شرکت‌های سنگ آهن مرکزی، سنگ آهن کویر، چادرملو، مس و پایا فولاد نیز به امضا می‌رسد.
 
دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: در حوزه انرژی خورشیدی هم تفاهم نامه‌ای با همکاری گروه سرمایه گذاری غدیر و چادرملو جمعا به مبلغ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان و در حوزه ریلی و صنایع وابسته هم با همکاری و سرمایه گذاری غدیر و صندوق بازنشستگی تفاهم نامه‌ای به ارزش هزار و ۵۵۰ میلیارد تومان امضا خواهد شد.  

وی با اشاره به اعلام آمادگی برای امضای تفاهم نامه‌ها به ارزش ۱۴۸ هزار میلیارد تومان تصریح کرد: تمام تلاش خود را برای عملیاتی شدن تمامی تفاهم نامه ها و بهره برداری از طرح‌های ذیل آن در دولت سیزدهم به کار می‌گیریم.
 
استاندار یزد افزود: در بحث سرمایه گذاری به این مسئله دقت شده تا هر ۱۱ شهرستان استان، مشمول این طرح‌ها شوند.
 
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش  آب را یکی از مهمترین دغدغه‌های صنعتگران استان دانست و خاطرنشان کرد: آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان یزد هدیه بزرگ دولت سیزدهم به فلات نشینان مرکزی به ویژه استان یزد است که  نهایت تشکر را از رئیس جمهور داریم.
 
وی در ادامه از ستاد اقتصاد مقاومتی قوه قضائیه به عنوان یادگار آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی در هنگام ریاست بر قوه قضائیه یاد کرد و گفت: برگزاری جلسات هفتگی و مستمر این ستاد در استان یزد سبب رقم خوردن اتفاقات خوب در حوزه سرمایه گذاری و احیای واحدهای راکد شده است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات