استاندار یزد در نشست مشترک با جمعی از پیشکسوتان جهاد و شهادت استان مطرح کرد؛

بهره مندی از ظرفیت بی بدیل پیشکسوتان جهاد و شهادت در اداره استان/ انتقال آب از دریا؛ بزرگترین رویداد عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان/ تحقق مطالبه دیرینه «تامین آب پایدار» مردم استان یزد با سفر رئیس جمهور به استان/ تمهید ۱۵۰ هزار میلیارد تومانی دولت برای تامین اعتبار انتقال آب از دریا به استان از محل حقوق دولتی معادن

 استاندار یزد با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزرا به استان در روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه گفت: در جریان این سفر عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان یزد که بزرگترین رویداد عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان و فصل مشترک مطالبات عموم مردم است، آغاز می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با جمعی از پیشکسوتان جهاد، شهادت و ایثار استان یزد، ظرفیت پیشکسوتان جهاد و شهادت استان را بی بدیل خواند و گفت: با توجه به ظرفیت بالای این قشر، بر طراحی مدلی جهت استفاده از این ظرفیت بزرگ در اداره استان تاکید کرده ام.   
وی با اشاره به سفر رئیس جمهور و وزرا به استان  در صبح روز پنجشنبه ۲۲ دی ماه گفت: در جریان این سفر عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان یزد که بزرگترین رویداد عمرانی، اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی استان و فصل مشترک مطالبات عموم مردم است، محقق می شود.  
وی با بیان اینکه این خط آبی به طول بیش از ۷۳۰ کیلومتر و قطر ۲ متر، ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون متر مکعب آب را دارد، اظهارداشت: دولت برای اجرای این طرح در افق سه ساله تا سقف 150 هزار میلیارد تومان اعتبار از محل حقوق دولتی معادن را تمهید کرده است.  
استاندار یزد با اشاره به کسری 1800 لیتر بر ثانیه ای آب شرب در شهر یزد در زمان های اوج مصرف، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات هواشناسان و سناریوهای ۵۰ و ۱۰۰ ساله، کماکان روند افزایش دما و کاهش بارش در استان تدوام داشته و وضعیت موجود به مرور تشدید می شود.   
دکتر فاطمی افزود: نیاز به جیره بندی آب در صورت قطعی خط اول انتقال آب به مدت ۸ ساعت، مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب از منبع پایداری همچون دریا بود.  
وی با بیان اینکه آب مصرفی در استان کاملا بهداشتی است، گفت: یکی از شاخص های ارزیابی کیفی آب، سختی یا EC است که در حالت استاندارد باید کمتر از 900 باشد اما سختی آب یزد در محدوده  1400 تا 3500 است و این موضوع مسائلی را از لحاظ کیفیت آب به دنبال خواهد داشت.
 
استاندار یزد خط انتقال آب از دریا به استان یزد را هدیه دولت سیزدهم به یزدی ها دانست و از پیشکسوتان جهاد، شهادت و ایثار استان برای حضور در اجتماع مردمی در میدان امیرچقماق و استقبال از رئیس جمهور دعوت کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات