معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده:

به تربیت نسل صالح از دامن پاک مادران خطه یزد امیدواریم

دکتر انسیه خزعلی در بازدید از مدرسه شاهد پوررضایی استان یزد ضمن تبریک روز زن و خوشحالی از فعالیت مدارس فرهنگی و مذهبی  بر تربیت دانش آموزان تاکید  کرد.

در ابتدای این بازدید صدیقه کریمی مدیر مدرسه شاهد پوررضایی به تشریح فعالیتهای مدرسه و معرفی دانش آموزان برگزیده پرداخت.

در ادامه بازدید دکتر انسیه خزعلی با بیان اینکه بانوان یزد از دیرباز به واسطه زندگی در شرایط سخت کویر به سازگاری و قناعت و صرفه جویی شهره بوده‌اند، گفت: قطعا مادرانی که خود توانسته اند مدیران موفقی در خانواده باشند؛ زنانی که توانسته‌اند مدیران اقتصادی و مدبر باشند میتوانند نسل آینده را بهتر از خودشان تربیت کنند.

وی با تاکید براینکه زن عنصر منتقل کننده هویت و بهترین مربی است، عنوان کرد: زمانی که عرصه مزیتهای زنان را مرور میکنید متوجه اهمیت حضور پررنگ زنان در مقوله تربیت و فرهنگ خواهید شد زنان نیروهای توانمند تربیتی و مفید هر خانواده هستند که  میتوانند در نقش دهی و شکل‌گیری فضای تربیتی و فرهنگی کشور نقش مهمی ایفا کنند.

وی با بیان اینکه این روزها عرصه تربیت و جهاد از مهمترین عرصه های کشور است، خاطر نشان کرد: شما معلمان زن در این عرصه مسئولیت خطیری دارید و در بخش آموزش،اشتغال، رفاه، ورزش و رفع آسیب از جامعه زنان به طور جدی همراهی‌تان خواهیم کرد.

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه همراهی خانواده ها و مادران دانش آموزان به شکل ویژه میتواند در ماندگاری آموزشهای تربیتی موثر باشد، تصریح کرد: مادامی که خانواده ها ادامه دهنده آموزش مدارس نباشند چرخه آموزش و تربیت مدارس زمان‌بر و ناقص خواهد ماند به همین دلیل است که برای تاثیرپایدار آموزشها باید روی حضور و کمک مشتمر خانواده ها برنامه‌ریزی کرد.

وی با اشاره به تاثیر اردوها و برنامه های کارگاهی خارج از مدارس گفت: سابفا بخشی از آموزشهای مدارس از طریق اردوها صورت میگرفت که در چندسال اخیر  بسیار کمرنگ شده است که امیدوارم به شکل جدی پیگیر اجرای این اردوها باشید.

گفتنی است در ادامه این مراسم باحضور معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده به مناسبت هفته گرامیداشت مقام زن از معلمان مدرسه شاهد پوررضایی تقدیر شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات