استاندار یزد:

حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از پیشران های مهم پیشرفت و توسعه و از مزیت های بزرگ استان/ جایگاه ویژه بخش گردشگری در ماموریت های مدیران استان/ EC بالا و حجم پایین آب یزد و ضرورت انتقال آب به استان / آغاز عملیات اجرایی خط دوم انتقال آب با ظرفیت ۲۰۰ میلیون مترمکعب در سفر رئیس جمهور به استان

استاندار یزد: بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از پیشران های مهم پیشرفت و توسعه و از مزیت های بزرگ استان هستند لذا توجه به این بخش، یک ضرورت و یک امر واجب است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با فعالین عرصه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، گفت: بخش میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری یکی از پیشران های مهم پیشرفت و توسعه و از مزیت های بزرگ استان هستند لذا توجه به این بخش، یک ضرورت و یک امر واجب است.  
استاندار یزد ادامه داد: جایگاه ویژه بخش گردشگری در ماموریت های مدیران استان و حمایت های مادی و معنوی باید دیده شود.  
وی با بیان اینکه حل مشکلات بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به صورت یک شبه قابل حل نیست، افزود: در گام نخست شکل گیری و تقویت گفتمان حفظ بافت های تاریخی، توجه به صنایع دستی و گردشگری در استان و به رسمیت شناخته شدن آن ها در نظام مسائل استان از اهمیت بسیاری برخوردار است که خوشبختانه تا حد زیادی محقق شده است.  
استاندار یزد در ادامه به تشریح پیگیری های مستمر و جدی استان در زمینه راه اندازی شرکت پروازی یزد و نیز در خصوص حمل و نقل ریلی استان پرداخت.
وی در بخش دیگری از سخنانش به سفر رئیس جمهور به استان در روز ۲۲ و ۲۳ دی ماه اشاره و خاطرنشان کرد: در جریان این سفر تمام هلدینگ های اقتصادی کشور جهت تعریف بسته سرمایه گذاری  آن ها برای استان، دعوت می شوند لذا نظام تامین مالی اولویت های اقتصادی و پروژه های اقتصادی استان را در ارتباط با هلدینگ های بزرگ خواهیم دید که این اقدام کاری نو و بدیع است.
دکتر فاطمی در ادامه به مسائل مطرح شده در نشست در خصوص تسهیلات تبصره ۱۶ و ۱۸ اشاره و تصریح کرد: در نشست روز گذشته هیئت دولت با استانداران مسائل مربوط به تسهیلات از محل تبصره ۱۶ و ۱۸ از جمله مشمول مرور زمان شدن پرداخت تسهیلات علی رغم ابلاغ آن ها مطرح و مقرر شد پرداخت تسهیلات تسریع شود.
استاندار یزد تاکید کرد: به تمام مسائل و مشکلات بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان واقف هستیم و تمام اهتمام خود را برای رفع آن ها با همکاری با فعالین این بخش بکار خواهیم گرفت.
وی در ادامه از برگزاری دیدار نخبگان استان با آیت الله سید ابراهیم رئیسی در جریان سفر ایشان به استان خبرداد و گفت: نماینده ای از فعالین بخش میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان جهت بیان دغدغه ها و مسائل این بخش، در دیدار حضور خواهد یافت.  
دکتر فاطمی در بخش دیگری از سخنانش ماحصل سفر رئیس جمهور به استان را  تصویب ۱۵۰ مصوبه با حجم اعتبارات هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در ظرف قریب به پنج_ شش ماه، حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.  
استاندار یزد ادامه داد: از قِبَل اعتبارات پرداختی، بخشی از پروژه ها تکمیل شده که برخی از آن ها در جریان این سفر و برخی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و برخی از پروژه ها به مرور و با تزریق بودجه تکمیل خواهد شد.  
وی در ادامه آب را فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان دانست و افزود: در حال حاضر روزانه 1800 لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در استان داریم که این امر مؤید ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب و کاهش دغدغه های آبی است.
دکتر فاطمی با بیان میزان آب ورودی به استان از خط اول ۶۵ میلیون مترمکعب است، تصریح کرد: با توجه به نیاز ۱۴۰ میلیون متر مکعبی به آب، کسری آب از طریق سفره های زیر زمینی تامین و در نهایت با آب انتقالی ترکیب و در شبکه، توزیع می شود.  
استاندار یزد افزود: برداشت مستمر آب های زیرزمینی سبب تخریب آبخوان ها می شود که این امر خود باعث از دست دادن ظرفیت جذب آب در آبخوان ها و حتی فرونشست زمین می شود.  
دکتر فاطمی با بیان اینکه  در شرایط فعلی در صورت قطعی ۸ ساعته آب انتقالی از خط اول، مجبور به جیره بندی آب می شویم، اظهارداشت: از طرفیEC آب شرب مصرفی باید کمتر از ۱۰۰۰ باشد در حالی که این رقم در استان بین ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ است.  
استاندار یزد افزود: در صورت عدم اتخاذ تصمیم جدی و عملیاتی برای حوزه آب استان، با تدوام روند کنونی دما و بارش در ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده یزد به مجموعه های سکونتگاهی کوچک و پراکنده تبدیل شده یا کلا از نقشه جغرافیایی حذف می شود.  
وی در ادامه با بیان اینکه امروز انتقال آب به یزد یک امر ضروری، واجب و عینی برای حیات یزد است، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه انتقال آب از دریا به استان به بیش از 100 همت اعتبار نیاز دارد که تامین اعتبار در شرایطی که دولت با مشکلات مالی روبرو است کاری سخت و نشدنی محسوب می شود.  
دکتر فاطمی با اشاره به گلایه مندی های مردم استان در خصوص عدم انتفاع مناسب استان از فعالیت معادن، خاطرنشان کرد: با تصمیم دولت مقرر شد مبلغ حاصل از حقوق دولتی معادن در مدت 10 سال؛ به شرکت ذیصلاح پرداخت شود تا این شرکت در مدت سه سال خط انتقال آب به استان را اجرا کند.  
استاندار یزد دربخش دوم سخنانش به سفر آیت الله رئیسی؛ دومین مقام عالی و اولین مقام اجرایی کشور به استان در تاریخ ۲۲ و ۲۳ دی ماه اشاره و تصریح کرد: یکی از برنامه های مهم سفر رئیس جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان است.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات