تحقق یکی دیگر از وعده های استاندار یزد؛

سامانه نماد همزمان با دهه مبارک فجر سالجاری رونمایی می شود

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد گفت: همزمان با دهه مبارک فجر از سامانه هوشمند نظارت مردمی استان دارالعباده (به اختصار: نماد) به منظور «تسهیل و تسریع فرایند مردمی سازی نظارت و رسیدگی به شکایت از دستگاه های اجرایی استان» رونمایی می شود.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، محمدعلی شاه‌حسینی، معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد در گفتگو با خبرنگار روابط عمومی، «تسهیل و تسریع فرایند مردمی سازی نظارت» را یکی از وعده های مدیر ارشد استان دانست و گفت: در راستای تحقق این وعده ویژه استاندار یزد، سامانه هوشمند نظارت مردمی استان دارالعباده (به اختصار: نماد) طراحی شد.

وی در ادامه به اهمیت نظارت مردم بر عملکرد مدیران و کارمندان اشاره و خاطرنشان کرد: «شناسایی گلوگاه های اصلی شکایت مردمی برای انجام اقدامات پیشگیرانه یا اصلاحی»، «ایجاد تصویر شفاف از عملکرد دستگاه های اجرایی استان در رسیدگی به شکایت شهروندان» و «ارتقای فرهنگ پاسخگویی و تکریم مراجعان در نظام اداری استان» از جمله اهداف استقرار سامانه نماد است.
 
شاه‌ حسینی، «زمینه سازی برای برقراری پیوند میان رضایت خدمت گیرندگان با سرنوشت اداری کارکنان و مدیران دولت، «تدقیق فرایند ارزشیابی عملکرد کارکنان دولت براساس کنترل نحوه برخورد با خدمت گیرندگان» و «بهبود میزان اعتماد شهروندان به دولت و کارگزاران» را از دیگر اهداف راه اندازی سامانه مذکور عنوان کرد.
 
وی با بیان اینکه کلیه دستگاه های اجرایی واقع در حوزه نظارت استانداری یزد در قلمرو مکانی سامانه «نماد» قرار دارند، اظهارداشت: بر این اساس «کلیه سازمان ها، ادارات، شرکت های دولتی و سایر شرکت های مستقل وابسته به دولت» ، «نهادهای عمومی غیر دولتی (مانند شهرداری ها و ...) و ارگان ها و سازمان ها تحت نظارت» و واحدهای عملیاتی دستگاه های اجرایی (مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و ...) در این قلمرو قرار دارند.
 
معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار یزد ادامه داد: واحدهای عملیاتی دستگاه های اجرایی(مانند بیمارستان ها، دانشگاه ها، مدارس و ...)، ساختارهای تصمیم گیری فعال در دستگاه های اجرایی استان(شوراها، کمیسیون ها، کارگروه ها و ...) و واحدهای بخش خصوصی که به نمایندگی از دستگاه های اجرایی مسئولیت خدمات رسانی به مردم را بر عهده دارند(مانند دفاتر پیشخوان دولت، کارگزاری های اجرایی و ...) نیز در محدوده نظارت این سامانه قرار می گیرند.
 
شاه حسینی افزود: قلمرو موضوعی شکایات قابل رسیدگی در این سامانه شامل انواع گزارشات و شکایاتی است که خدمت گیرندگان یا شهروندان ایرانی (یا اتباع خارجی مجاز و مسافران خارجی) نسبت به عملکرد شغلی کارکنان یا واحدهای سازمانی زیر مجموعه دستگاه های اجرایی استان مطرح کنند.
 
معاون استاندار یزد خاطرنشان کرد: دستیار استاندار در مردمی سازی دولت، ناظر بر حسن اجرای شیوه نامه نظارت مردمی و رسیدگی به شکایت از دستگاه های اجرایی استان بوده و به صورت فصلی و موردی ، گزارش وضعیت عملکرد هر یک از دستگاه های اجرایی و همچنین مسئولان واحدهای تخصصی استانداری در اجرای تکالیف محوله را به استاندار ارائه می کند.
 
وی با بیان اینکه مردم استان می توانند با نصب سامانه نماد، استان را در پیشبرد اهداف استقرار سامانه یاری نمایند، گفت: عموم مردم ساکن یا مسافر یزد می توانند با مراجعه به نشانی nemad.ostanyazd.ir یا صفحه اینترنتی استانداری یزد به آدرس ostanyazd.ir  نسخه موبایلی سامانه را دریافت و نصب نمایند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات