استاندار یزد در نشست مشترک با مدیران ستادی فناور استان:

شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت استان و کشور با حرکت در مسیر علم و فناوری/ حمایت تمام قد استان از فعالیت های پارک علم و فناوری یزد/ برنامه عملیاتی برای خرید محصولات شرکت های دانش بنیان استان توسط صنایع مستقر در استان تهیه می شود

دکتر فاطمی گفت: شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت استان و کشور، راهی جز حرکت در مسیر علم و فناوری ندارد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد و مدیران ستادی فناور استان به منظور بررسی مسائل و نیازهای این حوزه برگزار شد.  
 دکتر مهران فاطمی در این نشست با اشاره به نقش علم و فناوری در حل بسیاری از مسائل و پیشبرد امور، گفت: شتاب بخشی به روند توسعه و پیشرفت استان و کشور، راهی جز حرکت در مسیر علم و فناوری ندارد.  
 وی با بیان اینکه مدیریتِ داناییِ محورِ استان باید بر مبنای «علم و فناوری» شکل گیرد، اظهاردشت: از این منظر زیست بوم علم و فناوری با محوریت مجموعه پارک های علم و فناوری کشور از اهمیت و جایگاه انکار ناپذیری برخوردارند.  
استاندار یزد در ادامه با بیان اینکه به حوزه علم و فناوری و تاثیرات و نتایج تحولی آن ایمان قلبی دارم، خاطرنشان کرد: با توجه به اهمیت این حوزه، شخصا مسائل و موضوعات مربوط به آن را دنبال خواهم کرد.    
 وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جایگاه مهم پارک های علم و فناوری و حمایت تمام قد استان از فعالیت های این مجموعه در استان، گفت: خوشبختانه پارک علم و فناوری یزد جزء پارک های موفق کشور است که یکی از دلایل اصلی آن؛ اشتغال کارمندان متخصص، علاقمند و دغدغه مند در این مجموعه است.
 استاندار یزد در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به استعدادهای بسیار خوب موجود در شهرستان ها و ضرورت تقویت شهرستان ها، خطاب به مدیران حاضر در جلسه گفت: رویکرد سال 1402 باید توسعه پارک علم و فناوری با نگاه توسعه متوازن و توجه به تمامی مناطق جغرافیایی استان باشد.  
 وی با بیان اینکه برای رویکرد فوق باید برنامه عملیاتی تدوین شود، اضافه کرد: به منظور همراهی و هم افزایی بیش از پیش دستگاه ها با برنامه های حوزه علم و فناوری، یکی از جلسات شورای اداری استان به مباحث مربوط به سیاست های این حوزه اختصاص خواهد یافت.
 دکتر فاطمی در پایان بر پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به استان و تهیه برنامه عملیاتی برای خریداری محصولات شرکت های دانش بنیان استان توسط صنایع مستقر در استان تاکید کرد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات