استاندار یزد:

شوراها از مهم ترین مظاهر مردمی سازی/ ارتقاء جایگاه شورا به عملکرد اعضا و انجام درست ماموریت های قانونی بر می گردد

استاندار یزد گفت: شوراها از مهمترین مظاهر مردمی‌سازی حکمرانی در نظام مردم‌سالار دینی در ایران هستند و وظایف مهمی در حوزه مدیریت شهری و روستایی بر عهده آنها است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، نشست مشترک استاندار یزد و نماینده مردم شهرستان های مهریز، ابرکوه، بافق، بهاباد، خاتم و مروست در مجلس شورای اسلامی با روسای شوراهای اسلامی شهر و شهرداران استان به مناسبت روز ملی شوراها برگزار شد.
 
استاندار یزد در این نشست، ضمن تبریک روز ملی شوراها به اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای استان، اظهار کرد: شوراها از مهمترین مظاهر مردمی‌سازی حکمرانی در نظام مردم‌سالار دینی در ایران هستند و وظایف مهمی در حوزه مدیریت شهری و روستایی بر عهده آنها است.
 
مهران فاطمی با اشاره به اهمیت استفاده مطلوب اعضای شورای شهر از ظرفیت های قانونی پارلمان شهری، گفت: بخش مهمی از مسئله ارتقا جایگاه شوراها به عملکرد اعضا و انجام درست ماموریت‌های قانونی و نحوه مطالبه گری آنان باز می‌گردد.
 
وی با بیان اینکه دستگاه‌های اجرایی استان باید بسترهای تحقق مصوبات شورا را فراهم کنند، تصریح کرد: تعامل شوراها و شهرداری ها و دستگاه‌های خدمات رسان در راستای پیش‌برد و عدم معطلی امور مدیریت شهری از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
 
استاندار یزد با اشاره به افزایش ۱۰ برابری منابع شهرداری‌ها از محل مالیات بر ارزش افزوده و عوارض آلایندگی‌ها گفت: درآمد شهرداری‌ها از این محل از ۳۰۰ میلیارد تومان در ابتدای دولت سیزدهم به ۳۰۰۰ میلیارد تومان رسیده که این موضوع منجر به افزایش توان شهرداری ها برای انجام اقدامات عمرانی موثرتر شده است.
 
فاطمی در ادامه روز ملی شوراها را زمانی برای قدردانی از اعضای شورا و فرصتی برای آسیب شناسی عملکرد آنها دانست و اظهارداشت: حواشی اعضای شورا با حق الجلسه‌های ناچیز آن همخوانی نداشته و تنها عشق و اعتقاد آنها باعث خدمت به مردم در این جایگاه می‌شود.
 
استاندار یزد با تاکید بر لزوم عملکرد انقلابی شوراها و شهرداری ها و نیز کنشگری اعتمادساز آنها در راستای صیانت از سرمایه‌های اجتماعی نظام خاطرنشان کرد: شوراها باید از اقدامات انقلابی شهردار حمایت و شهرداران باید تصمیمات شورای شهر را محقق کنند.
 
فاطمی در ادامه تصریح کرد: به عنوان مصوبه این نشست، اعضای شوراهای شهرها، کلان‌پروژه‌های شهرستان ها که نیازمند تصمیم گیری و پیگیری در سطح استان هستند را پس از جمع‌بندی با نماینده فرماندار به دفتر امور شهری استانداری اعلام کنند.
 
وی حضور نماینده شورای شهر در کارگروهای شهرستانی را بلامانع دانست و گفت: پیگیری اختصاص منابع بیشتری از محل جرایم ماده ۲۳ به شوراها، افزایش سهم شهرداری‌ها از حمل و نقل و عوارض آلودگی و نیز جذب نیروی انسانی در شهرداری ها در دستور کار قرار دارد.
 
استاندار یزد بر ضرورت توجه ویژه شوراهای شهر به مسائل فرهنگی از جمله جوانی جمعیت و برنامه‌ریزی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی با تشکیل کمیسیون خانواده و نیز ایجاد محفلی برای گفتگو و تبادل تجربیات موفق شوراها با حضور مدیران کل تاکید کرد.
 
وی در پایان با بیان اینکه بی توجهی به جایگاه شوراهای شهر به هیچ عنوان قابل قبول نیست، خاطرنشان کرد: بدهی‌ سازمان‌های دولتی به شهرداری‌ها در قالب مکانیسم تهاتر و یا در قالب آیین نامه‌های موجود دنبال شود.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات