استاندار یزد در نشست مشترک با فعالین حوزه حمل و نقل درون شهری مطرح کرد؛

مسائل و مطالبات فعالین حوزه حمل و نقل درون شهری با جدیت پیگیری می شود/ اختصاص خط اعتباری ویژه نوسازی ناوگان حمل و نقل یکی از درخواست های استان در سفر ریاست جمهوری به استان/ کسری روزانه ‌۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در استان یزد/تصمیم بزرگ و آینده نگرانه دولت سیزدهم برای استان یزد/ آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا؛ یکی از مهمترین پروژه های سفر رییس جمهور به استان

استاندار یزد با اشاره به برخی مسائل  و مطالبات رانندگان حمل و نقل درون شهری  گفت: مسائل و موضوعات موجود در بازه زمانی کوتاهی ایجاد نشده بلکه ریشه ای، ساختاری و مزمن است با این وجود قطعا در حد امکانات، مقدورات و اختیارات موجود در استان به آن ها رسیدگی می کنیم.  

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با فعالین حوزه حمل و نقل درون شهری، با اشاره به برخی مسائل  و مطالبات این قشر زحمتکش گفت: مسائل و موضوعات موجود؛ ریشه ای، ساختاری و مزمن بوده و در بازه زمانی کوتاهی ایجاد نشده، با این وجود قطعا در حد امکانات، مقدورات و اختیارات موجود در استان به آن ها رسیدگی می کنیم.  
وی در ادامه با بیان اینکه برخی مسائل و دغدغه های رانندگان ناوگان حمل و نقل خارج از حیطه اختیارات استان است، خاطرنشان کرد: این گروه از مطالبات فعالین این عرصه در سطح ملی منعکس و پیگیری های لازم برای حل آن ها صورت خواهد گرفت.  
استاندار یزد حمل و نقل را از شریان های حیاتی استان و کشور دانست و افزود: یکی از نگرانی های موجود در این حوزه، فرسودگی ناوگان حمل و نقل است که یکی از درخواست های ما در سفر رئیس جمهور به استان، اختصاص خط اعتباری جهت نوسازی ناوگان از محل تسهیلات آن خط بشمار می رود.
دکتر فاطمی در ادامه به مباحث و دغدغه های رانندگان در حوزه پرداخت مالیات اشاره کرد و گفت: جلسه ای جهت بررسی مجدد مسائل و کاهش دغدغه های موجود برگزار شود.  
استاندار یزد در ادامه خطاب به مسئولین حاضر در جلسه، بر بررسی طرح ایجاد شهرک حمل و نقل و اجرای آن؛ در صورت توافق جامعه حمل و نقل استان تاکید کرد.
وی در بخش دیگری از سخنانش آب را فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان دانست و افزود: در حال حاضر روزانه 1800 لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در استان داریم که این امر مؤید ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب و کاهش دغدغه های آبی است.
دکتر فاطمی با بیان اینکه در شرایط فعلی در صورت قطعی ۸ ساعته آب انتقالی از خط اول، مجبور به جیره بندی آب می شویم، اظهارداشت: از طرفیEC آب شرب مصرفی باید کمتر از ۱۰۰۰ باشد در حالی که این رقم در استان بین ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ است.
استاندار یزد اضافه کرد: براساس مدل های آماری و دینامیکی هواشناسی، پیش بینی می شود روند دما افزایشی و روند بارش کاهشی باشد لذا درصورت عدم برنامه ریزی و سامان اقدامات لازم در ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده، یزد از نقشه جغرافیایی حذف و یا به منطقه کوچک سکونتگاهی تبدیل می شود.  
وی یکی از مهمترین پروژه های سفر رئیس جمهور به استان در روزهای 22 و 23 دی ماه جاری را آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا دانست و اظهارداشت: دولت سیزدهم تصمیم بزرگ و آینده نگرانه ای مبتنی بر حل دغدغه های حوزه آب استان اخذ کرده تا خط مذکور ظرف مدت بیش از دو سال و نیم از محل حقوق دولتی معادن اجرا شود.
دکتر فاطمی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد، ابتدا به دستور ایشان عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان آغاز می شود و سپس ایشان در اجتماع مردمی خبر آغاز عملیات اجرایی را اعلام می کنند.
استاندار یزد در بخش پایانی سخنانش از جامعه حمل و نقل درون شهری دعوت کرد تا در دیدار مردمی با رییس جمهور  در روز 22 دی ماه جاری حضور یابند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات