ممنوعیت فعالیت تبلیغاتی کارکنان دولت برای نامزدهای انتخابات، در وقت اداری

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: فعالیت تبلیغاتی برای نامزدهای انتخابات از سوی مدیران و یا کارکنان دولت در دستگاهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها در وقت اداری ممنوع است.

به گزارش روابط عمومی استانداری یزد، سعید رستگاری دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: براساس ماده ۶۸ قانون انتخابات فعالیت مدیران و یا کارکنان دستگاهای دولتی و مؤسسات وابسته به دولت و نهادها، در ستاد انتخاباتی نامزدهای چهاردهمین دوره ریاست جمهوری، در ساعت اداری ممنوع بوده  و در صورت تمایل به اینگونه فعالیت‌های انتخاباتی یا باید خارج از وقت اداری باشد و یا مرخصی بگیرند.

وی ادامه داد: همچنین استفاده از عناوین برای مدیران و کارکنان دولت در حمایت از نامزدها ممنوع است.

دبیر ستاد انتخابات استان یزد گفت: براساس ماده ۷۳  به دست‌اندرکاران انتخابات اعم از اعضای ستاد انتخابات استان و شهرستان ها، هیئت های اجرایی و تمامی عوامل مرتبط با انتخابات که به نوعی در انتخابات مسئولیت دارند تاکید شده است که به هیچ عنوان اجازه تبلیغ له یا علیه نامزدی را ندارند و ورود به این مصداق علاوه بر تخلف از قانون، حرام شرعی  است.

رستگاری در پایان اضافه کرد: اگر افرادی که در انتخابات مسؤلیت دارند،  تمایل به فعالیت تبلیغاتی برای نامزدی را دارند، باید از مسؤلیت خود استعفا دهند.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات