استاندار یزد در نشست مشترک با جمعی از اعضای حوزه های علمیه برادران استان مطرح کرد؛

کسری روزانه ‌۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در استان یزد/تصمیم بزرگ و آینده نگرانه دولت سیزدهم برای استان یزد/ آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا؛ یکی از مهمترین پروژه های سفر رییس جمهور به استان/ حمایت از شرکت های دانش بنیان؛ سرلوحه کار مسوولین استان

استاندار یزد با اشاره به کسری روزانه ‌۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه آب شرب در استان یزد، از آغاز عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به استان در جریان سفر رئیس جمهور به استان خبرداد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست هم اندیشی با اعضای حوزه علمیه برادران استان با اشاره به حضور رئیس جمهور و وزرا به استان در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری، گفت: لیله القدر اجرایی و اداری استان ها؛ حضور عالی ترین مرجع اجرایی کشور در استان هاست چرا که تصمیماتی که می تواند اخذ شود ممکن است مقدرات تا ۱۰۰ سال آینده را تحت الشعاع قرار داد.
استاندار یزد در ادامه به سیمای منابع و مصارف آب در استان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان آب شرب مورد نیاز در استان ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ۶۵ میلیون مترمکعب آن از خط اول و ۷۵ میلون مترمکعب آن از طریق چاه ها و قنوات استان تامین می شود.
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در استان داریم خاطرنشان کرد: سختی بالاتر از حد استاندارد و نیاز به جیره بندی آن در صورت قطعی آب انتقالی از خط اول به مدت ۸ ساعت مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب از منبع پایداری همچون دریا است.
دکتر فاطمی اضافه کرد: براساس مدل های آماری و دینامیکی هواشناسی پیش بینی می شود روند دما افزایشی و روند بارش کاهشی باشد لذا درصورت عدم برنامه ریزی و سامان اقدامات لازم در ۵۰ تا ۱۰۰ سال آینده، یزد از نقشه جغرافیایی حذف و یا به منطقه کوچک سکونتگاهی تبدیل می شود.
وی یکی از مهمترین پروژه های سفر رئیس جمهور به استان را آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا دانست و اظهارداشت: دولت سیزدهم تصمیم بزرگ و آینده نگرانه ای مبتنی بر حل دغدغه های حوزه آب استان که فصل مشترک مطالبات مردم استان است اخذ کرده تا خط مذکور از محل حقوق دولتی معادن اجرا شود.
دکتر فاطمی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد، ابتدا به دستور ایشان عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان آغاز می شود و سپس ایشان در اجتماع مردمی خبر آغاز عملیات اجرایی را اعلام می کنند.
استاندار یزد در ادامه به موضوعات مطرح شده در نشست پیرامون فعالیت معادن اشاره و خاطرنشان کرد: معدن یکی از مزیت های استان یزد است و عاقلانه ترین راهبرد در این حوزه استراتژی "از سنگ تا قطعه" می باشد.
وی در ادامه به روند اجرای طرح نهضت ملی مسکن در استان اشاره و تصریح کرد: سهمیه استان یزد در طرح نهضت ملی مسکن ساخت ۵۴ هزار واحد و تعداد افراد ثبت نامی واجد شرایط تا این لحظه  قریب به ۴۵ هزار نفر است.
دکتر فاطمی ادامه داد: پروژه های نهضت ملی مسکن به ابتکار استان یزد به صورت واگذاری زمین در قطعات ۲۵۰ متری ویلایی در شهرک های آماده سازی شده صورت می پذیرد.
وی با اشاره به تلاش استان جهت افزایش کیفیت و کاهش هزینه ساخت و سازها، اضافه کرد: به منظور عدم تحمیل فشار مضاعف بر متقاضیان، واحدهای مسکونی به صورت کامل آماده و تحویل آن ها نمی شود بلکه اقدامات مربوط به سفت کاری، نماسازی و نصب درب و پنجره انجام و واحدها در اختیار افراد قرار می گیرد تا متقاضیان به مرور و متناسب با درآمد خود خانه را تکمیل کنند.
دکتر فاطمی در ادامه با بیان اینکه نگاه دولت به استان یزد نگاهی بسیار خاص و ویژه است، تصریح کرد: در همین اوضاع و شرایط اقتصادی و با وجود همه مشکلات و تحریم های ظالمانه با تلاش آحاد مردم به ویژه فعالین بخش خصوصی، گردشگری و کارآفرینان و حمایت دولت، استان یزد شاهد تجربه رشد اقتصادی ۷/۵۵ درصدی شد که این مسئله یزد را در رتبه اول رشد اقتصادی کشور قرار داد.
استاندار یزد همچنین از کاهش نرخ بیکاری استان از رقم ۱۳/۵ درصد در تابستان ۱۴۰۰ به ۷/۷ درصد در تابستان ۱۴۰۱ خبرداد.
دکتر فاطمی با اشاره به شناسایی ۳۴۱ واحد تولیدی راکد در استان و تلاش های انجام شده در راستای احیای این واحدها، گفت: براساس گزارش های موجود، ۷۶ واحد از واحدهای راکد شناسایی شده فعال شده و پیگیری های لازم برای فعالسازی دیگر واحد ها در حال انجام است.
وی با اشاره به تغییر ریل استان به سمت اقتصاد دانش بنیان و مشاهده این تغییر ریل در ارائه تسهیلات، ادامه داد: سهم استان یزد از تسهیلات حوزه دانش بنیان ۴۷ میلیارد تومان بوده که تاکنون ۴۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت های دانش بنیان پرداخت شده است.
استاندار یزد با اشاره به شناسایی واحدهای تولیدی راکد در استان و تلاش های انجام شده در راستای احیای این واحدها، گفت: براساس گزارش های موجود، ۷۶ واحد از واحدهای راکد شناسایی شده احیا و به چرخه تولید بازگشته اند.
دکتر فاطمی با بیان اینکه در قالب بند الف تبصره ۱۶ قانون بودجه در سال ۱۴۰۰ در حوزه ازدواج جوانان، هزار و ۲۹۹ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است، گفت: از ابتدای سالجاری تاکنون ۷۸۷ میلیارد تومان تسهیلات در زمینه ازدواج و فرزندآوری پرداخت شده است.
وی در ادامه با بیان اینکه در سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان اعتبار طی سه سال مصوب شد، خاطرنشان کرد: در ظرف قریب به پنج_ شش ماه، حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات