استاندار یزد:حجم اعتبارات مصوب دور اول سفر رئیس جمهور به استان تقریبا معادل بودجه ۸ سال استان بود/ احیای بسیاری از پروژه های غیرفعال استان با تزریق دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار ظرف پنج تا شش ماه بعد از انجام سفر/

یزد؛ دومین مقصد از دور دوم سفرهای استانی رئیس جمهور به استان ها/ برگزاری اجتماع مردمی و حضور در حداقل دو شهرستان استان از وجوه تمایز سفر دوم با اول رئیس جمهور/ آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان در جریان سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی به استان/ حجم سه برابری میزان آب انتقالی از دریا در مقایسه با خط اول انتقال آب

نشست مشترک استاندار یزد با جمعی از ائمه جماعات مساجد، هیئت امنای مساجد و فعالین پایگاه های بسیج مساجد استان برگزار شد.

 به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر فاطمی در نشست با ائمه جماعات، هیئت امنای مساجد و فعالین پایگاه های بسیج مساجد استان، به دور نخست سفر آیت الله دکتر سید ابراهیم رئیسی؛ رئیس جمهور به استان در اواخر آذرماه سال گذشته اشاره کرد و گفت: در این سفر به دلیل مسائل مربوط به کرونا، دیدارها به صورت محدود صورت گرفت و از برخی پروژه ها بازدید شد.  

وی ماحصل سفر سال گذشته رئیس جمهور به استان تصویب ۱۵۰ مصوبه با حجم اعتبارانی هفت هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان دانست و خاطرنشان کرد: در ظرف قریب به پنج_ شش ماه، حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به استان تزریق و در پرتو آن بسیاری بسیاری از پروژه های متوقف شده، احیا شد.  

استاندار یزد ادامه داد: از قِبَل اعتبارات پرداختی، بخشی از پروژه ها تکمیل شده که برخی از آن ها در جریان این سفر و برخی در دهه فجر به بهره برداری خواهد رسید و برخی از پروژه ها به مرور و با تزریق بودجه تکمیل خواهد شد.

دکتر فاطمی با بیان اینکه بودجه یک سال استان به جز اعتبارات ملی، هزار میلیارد تومان بیشتر نیست، اظهارداشت: اعتبارات مصوب سفر رئیس جمهور به استان معادل بودجه ۸ سال استان است که جهش بزرگی در سرعت پیشرفت و تعالی استان ایجاد می کند.

وی در ادامه با بیان اینکه استان یزد دومین مقصد دور دوم سفر رئیس جمهور به استان ها است اضافه کرد: سفر رئیس جمهور به استان یزد به مدت دو روز، تشکیل جلسه هیئت دولت در محل استانداری، برگزاری اجتماع مردمی و حضور در حداقل دو شهرستان استان از وجوه تمایز سفر اول و دوم رئیس جمهور به استان است.  

استاندار یزد یکی از اتفاقات بسیار بزرگ سفر رئیس جمهور به استان را شروع عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به استان دانست و تصریح کرد: اجرای این پروژه نیازمند بالغ بر  ۱۰۰ هزار میلیارد تومان؛ معادل بودجه ۱۰۰ سال استان است اما دولت سیزدهم در تصمیمی کاملا مردمی، تصمیم بر تامین اعتبار مورد نیاز از محل حقوق دولتی معادن گرفت.  

دکتر فاطمی خاطرنشان کرد: پیش بینی می شود عملیات اجرایی خط انتقال آب از دریا به طول ۸۴۰ کیلومتر با ظرفیت انتقال ۲۰۰ میلیون مترمکعب آب به استان،  قریب به دو سال و نیم به طول بینجامد.

وی با بیان از محل خط اول انتقال آب ۶۵ میلیون مترمکعب آب وارد استان می شود، گفت: حجم آب انتقالی از دریا به استان تقریبا سه برابر حجم آب انتقالی از محل خط اول است که در بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و صنعت غیر آلاینده و پاک مصرف خواهد شد.  

استاندار یزد ادامه داد: با توجه به نیاز ۱۴۰ میلیون متر مکعبی به آب، ۶۵ میلیون مترمکعب آب از محل خط اول انتقال آب و مابقی آب مورد نیاز از طریق آب چاه ها و قنوات تامین و در نهایت با آب انتقالی ترکیب و در شبکه، توزیع می شود.

دکتر فاطمی با بیان اینکه EC آب مصرفی باید زیر  1000 باشد خاطرنشان کرد: EC آب  یزد بین ۱۴۰۰ تا ۳۰۰۰ است از طرفی آب موجود، در برخی فصول پاسخگوی نیازها نیست که مؤید آن افت فشار آب در برخی شهرها و کمبود آب و بی آبی در روستاها است.  

استاندار یزد با بیان اینکه پیش از این کل تاب آوری آبی استان کمتر از ۲۴ ساعت بود، تصریح کرد: این موضوع بدین معناست که در صورت بروز هرگونه مشکل در خط انتقالی و عدم ترمیم آن، مجبور به جیره بندی آب می شدیم اما با طرح های در حال اجرا این تاب آوری به ده روز افزایش می‌یابد.
 
وی با بیان اینکه مهمترین مطالبه مردم استان یزد را حل دغدغه های آبی استان دانست و افزود: در صورت عدم اتخاذ تصمیم جدی برای حوزه آب استان، در سالیان آینده قطعا یزد به مجموعه های سکونت گاهی کوچک تبدیل شده یا کلا از نقشه جغرافیایی حذف می شود.
 
استاندار یزد یکی از برنامه های سفر رئیس جمهور به استان را آغاز عملیات اجرایی پروژه های نهضت ملی مسکن عنوان و تصریح کرد: پروژه های نهضت ملی مسکن به ابتکار استان یزد به صورت واگذاری زمین در قطعات ۲۵۰ متری ویلایی در شهرک های آماده سازی شده صورت می پذیرد.

دکتر فاطمی ادامه داد: این یک تغییر رویه ای است که از این استان شروع شده تا جوانان و افراد فاقد مسکن یک خانه مستقل داشته باشند چراکه معتقدیم خانه های آپارتمان نشینی معضلات زیادی را در پی دارد.

وی در پایان  به انجام مقدمات اجرای طرح تربیت ۴۰۰۰ حافظ قرآن کریم به نیابت از ۴۰۰۰ شهید در استان اشاره کرد و ورود آن به فاز اجرا در جریان سفر رئیس جمهور به استان خبرداد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات