استاندار یزد درجمع معتمدین محلات یزد مطرح کرد؛

یزد؛ نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت ها/ حضور مقامات بلند پایه اجرایی کشور در استان، بستری ظرفیت ساز برای تسریع در روند توسعه یزد/ پروژه انتقال آب از دریا به استان یزد هدیه دولت و رئیس جمهور به مردم استان/ آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا به استان به طول به طول 840 کیلومتر و با ظرفیت انتقال 200 میلیون مترمکعب آب

استاندار یزد «آب» را فصل مشترک مطالبات عموم مردم استان دانست و گفت: یکی از مهمترین پروژه های سفر رئیس جمهور به استان آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا است.

به گزارش اداره کل روابط عمومی استانداری یزد، دکتر مهران فاطمی در نشست مشترک با معتمدین محلات شهرستان یزد با اشاره به حضور رئیس جمهور و وزرا در استان، در روزهای ۲۲ و ۲۳ دی ماه جاری گفت: لیله القدر اجرایی و اداری استان ها؛ حضور عالی ترین مرجع اجرایی کشور در استان هاست چرا که تصمیماتی که می تواند اخذ شود ممکن است مقدرات تا ۱۰۰ سال آینده را تحت الشعاع قرار داد.  
 استاندار یزد در ادامه به سیمای منابع و مصارف آب در استان اشاره و خاطرنشان کرد: میزان آب شرب مورد نیاز در استان ۱۴۰ میلیون مترمکعب است که ۶۵ میلیون مترمکعب آن از خط اول و ۷۵ میلون مترمکعب آن از طریق چاه ها و قنوات استان تامین می شود.  
وی با بیان اینکه در حال حاضر روزانه ۱۸۰۰ لیتر بر ثانیه کمبود آب شرب در استان داریم خاطرنشان کرد: سختی بالا و نیاز به جیره بندی آن در صورت قطعی آب انتقالی از خط اول به مدت ۸ ساعت؛ مؤید اهمیت و ضرورت اتخاذ تصمیمات اساسی در حوزه تامین آب از منبع پایداری همچون دریا است.  
 دکتر فاطمی با تاکید بر اینکه یزد نماد غلبه اراده انسانی بر محدودیت ها است، اضافه کرد: براساس مدل های آماری و دینامیکی هواشناسی پیش بینی می شود روند دما افزایشی و روند بارش کاهشی باشد لذا درصورت عدم برنامه ریزی و سامان اقدامات لازم در سالیان آینده، یزد از نقشه جغرافیایی حذف و یا به منطقه کوچک سکونتگاهی تبدیل می شود.  
 وی یکی از مهمترین پروژه های سفر رئیس جمهور به استان را آغاز عملیات اجرایی انتقال آب از دریا دانست و اظهارداشت: دولت سیزدهم تصمیم بزرگ و آینده نگرانه ای مبتنی بر حل دغدغه های حوزه آب استان که فصل مشترک مطالبات مردم استان است اخذ کرده تا خط مذکور از محل «حقوق دولتی معادن» و نه از طریق واگذاری معادن اجرا شود.
 دکتر فاطمی با بیان اینکه دولت سیزدهم دولت صادق الوعد است، خاطرنشان کرد: در جریان سفر رئیس جمهور به استان یزد، ابتدا به دستور ایشان عملیات اجرایی پروژه انتقال آب از دریا به استان آغاز می شود.
 استاندار یزد در پایان با بیان اینکه ظرفیت آب انتقالی از دریا به استان تقریبا سه برابر ظرفیت آب انتقالی از محل خط اول است، خاطرنشان کرد: آب ورودی به استان از محل دریا در بخش شرب، کشاورزی کم آبخواه و صنعت غیر آلاینده و پاک مصرف خواهد شد.

مطالب مرتبط

هیچ نتیجه‌ای یافت نشد.
افزودن نظرات